2012. október 26., péntek

Steinwandklamm, SzG3

Pernitz felett található (kb. 5 km-re) a Myrafälle Muggendorfban, ha még néhány száz m-t tovább megyünk É felé az országúton, akkor jobbra lekanyarodva eljuthatunk a Steinwandklamm-hoz. Ez egy viszonylag kis szurdok, de nagyon érdekes és szerintem érdemes megnézni. Viszonylag kihalt, ide csak azok jönnek, akik kifejezetten tudják hogy itt van és meg akarják nézni. Az országútról lekanyarodva kb. 5 km-t kell megtenni egy keskeny hegyi úton (jó minőségű!), majd az út tetőpontján balra kanyarodva leparkolhatunk a Gasthof Jagasitz-nél (kb. 100 m). Ez után vissza kell menni a leágazáshoz és ott balra kanyarodva folytatni az utat lefelé Steinwandgraben felé a sárga jelzésen. Amikor beérünk a faluba, balra kell kanyarodni a szurdok felé, pontos jelzések és információs tábla tájékoztat bennünket. Néhány száz métert kell egy patak partján a kék jelzés mentén menni, majd a szurdok bejáratához érünk. Mi a kék jelzésen mentünk végig, de aki szereti, annak érdemes a piros jelzés felé kanyarodni, az sokkal vadabb (létra, barlang, stb). Sajnos a feleségem éppen nem akart arrafelé menni, pedig általában rávehető az ilyenekre. Szerencsére azért nekünk sem kellett nélkülözni a szép részeket, mert ha felértünk a szurdok fölé, akkor balra kanyarodva mi is eljuthatunk a barlangos részhez (annak felső részéhez) és a Türkenloch nevű barlangon áthaladva kiérhetünk a tetőre. A barlang előtt gyönyörű kilátás van a szurdokra felülről. Innen indul a Rudolf Decker Steig és megy vissza a szurdokba a kék jelzéshez (ez a piros jelzésű út). Igazából innen kell indulni menni, mert egyirányú az út! Ha a barlanghoz akarunk visszatérni, akkor le kell menni a szurdokba és visszajönni az előbbi úton a barlang szájához. Ha kiértünk a barlangból, akkor kb 200 m-t kell gyalogolni az aszfaltos útig, majd vissza lehet sétálni a Gasthof Jagasitz-hez (balra). Ezt a túrát kényelmesen másfél óra alatt meg lehet tenni. Van egy hosszabb változat is, az kb. 4 órás út, de a legszebb rész maga a szurdok (az alsó bejáratnál elhelyezett táblán pontos tájékoztatás található).

Vissza a főoldalra (katalógus)

Steinwandklamm, Gasthof Jagasitz
 Steinwandklamm, információs tábla
 Steinwandklamm, Türkenloch
 Steinwandklamm, a Rudolf Decker út kiindulópontja

Vissza a főoldalra (katalógus)